čtvrtek 20. prosince 2018

třikrát jógocvik, který zvládne každý



Jóga je pro mě skvělá z vícero důvodů, hlavně ale proto, že to není striktně uzavřený systém. Když dodržíme určitá, celkem velkorysá pravidla, můžeme si jednotlivé pozice a cviky upravit podle sebe a svých potřeb. Proto je jóga pro každého. Navíc, jak si ukážeme, je možné ji praktikovat na rozmanitých místech v různých částech dne. Nemusíte se tak omezovat tím, že si zrovna nemůžete rozbalit podložku a natáhnout legíny, nebo že máte maximálně pět minut času.
Všechny pozice a pohyby, se kterými jóga pracuje, vycházejí z přirozených směrů pohybu lidského těla. Jde o směr dopředu (předklon), vzad (záklon), do stran (úklony) a rotaci, někdy také nazývanou torze, zkrut nebo twist. Nic nového pod sluncem, tyhle pohyby všichni známe – ale provádíme je vždy správně? Dost často ne. Pro správné provádění pohybu je potřebná naše pozornost k zapojení určitých a naopak uvolnění jiných partií těla. Buďme k sobě upřímní – pohyb je to poslední, čemu během dne věnujeme plnou bdělou pozornost. Ta spíš poskakuje mezi různými podněty jako opička – z monitoru počítače na mobil, na lidi kolem nás, k myšlenkám neustále proudícím naší hlavou. Pohyb, který pak provádíme mimoděk, je často základem pro chybné pohybové vzorce, z nichž nás bolí tu záda, jindy kyčle nebo i hlava. 
V následujících tipech si můžete přečíst návod na to, jak si kdykoliv a kdekoliv ulevit od napětí svalů a zatuhlosti kloubů a postupně vědomě pracovat na vylepšení pohybových stereotypů.  

Žádné komentáře:

Okomentovat